Batur, F.; Brinda, T.: How to Reveal Students’ Conceptions of Programming and Designing Digital Games. In: Grillenberger, M.; Berges, M. (Hrsg.): WiPSCE ’22: The 17th Workshop in Primary and Secondary Computing Education Morschach Switzerland 31 October 2022- 2 November 2022 . Association for Computing Machinery, New York, NY, United States 2022. doi:10.1145/3556787.3556815
Batur, F.; Brinda, T.; Schroedler, T.; Strobl; J.: Wie kann Sprachbildung im Informatikunterricht gelingen? – Herausforderungen von Sprache im Fach Informatik. In: Thomas, M.; Weigend, M. (Hrsg.): Inklusion mit Informatik – 10. Münsteraner Workshop zur Schulinformatik. BoD – Books on Demand, Norderstedt 2022, S. 105-112.
Batur, F.; Brinda, T.: Students‘ Conceptions of Programming in the Context of Game Design. In: Passey, D.; Leahy, D.; Williams, L.; Holvikivi, J.; Ruohonen, M. (Hrsg.): Digital Transformation of Education and Learning – Past, Present and Future. OCCE 2021. IFIP Advances in Information and Communication Technology, vol 642. Springer, Cham 2022, S. 79-90. doi:doi.org/10.1007/978-3-030-97986-7_7
Batur, F.; Strobl, J.: Sprachbildung in der Lehramtsausbildung Informatik. In: Schacht, F.; Guckelsberger, S. (Hrsg.): Sprachbildung in der Lehramtsausbildung Mathematik. Springer Spektrum, Berlin, Heidelberg 2022, S. 140-149. doi:10.1007/978-3-662-63793-7
2021
Schibgilla, S.; Batur, F.; Brinda, T.: And It’s Just That Many Girls Don’t Follow As Good or Aren’t Able to Follow. – A Single Case Study to Explore Habitual Orientations of Computer Science Teachers. In: The 16th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE ’21), October 18-20, 2021, Virtual Event, Germany. ACM Press, New York, NY, USA 2021. doi:10.1145/3481312.3481325
Napierala, S.; Batur, F.; Brinda, T.: What do Students Want to Know About the Digital World? – Investigating Students‘ Interest in CS through self-generated Questions. In: Acm (Hrsg.): The 16th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE ’21), October 18–20, 2021, Virtual Event, Germany. ACM Press, New York, NY, USA 2021, S. 1-10. doi:10.1145/3481312.3481334
Dahm, M.; Rose, J.; Köhler, M.; Lambert, J.; Glitza, O.; Krödel, C.; Mai, K.; Batur, F.: Projekt MMOO – Mentale Modelle für OOP – Hochschule Düsseldorf, 2021, Jahrestagung der Digitalen Hochschule NRW (online) (Hrsg.), Hagen 2021.
Batur, F.; Brinda, T.: Students‘ Conceptions of Object-Oriented Programming in the Context of Game Designing in Computing Education – Design of a Ph.D. Research Project to Explore Students‘ Conceptions in a Long-Term Study. In: Acm (Hrsg.): SIGCSE ’21: Proceedings of the 52nd ACM Technical Symposium on Computer Science Education. ACM Press, New York, NY, USA 2021, S. 1290. doi:https://doi.org/10.1145/3408877.3439582
Peschers, J.; Batur, F.; Brinda, T.: Aufbau und Funktionsweise des Internets in Onlinequellen. In: Humbert, L. (Hrsg.): INFOS 2021 – 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule. Gesellschaft für Informatik, Bonn 2021, S. 93-102. doi: 10.18420/infos2021_f243
Kuckuck, M.; Best, A.; Gryl, I.; Grey, J.; Brinda, T.; Windt, A.; Schreiber, N.; Batur, F.; Schmitz, D.: Informatische Bildung in Praxisphasen des Sachunterrichts in NRW. In: Humbert, L. (Hrsg.): INFOS 2021 – 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule. Gesellschaft für Informatik, Bonn 2021, S. 241-250. doi: 10.18420/infos2021_p220
2020
Keil, L.; Batur, F.; Kramer, M.; Brinda, T.: Stereotypes of Secondary School Students Towards People in Computer Science. In: Brinda, T.; Passey, D.; Keane, T. (Hrsg.): Proceedings of the IFIP TC3 Open Conference on Computers in Education (OCCE 2020). Springer, Cham 2020, S. 46-55. doi:10.1007/978-3-030-59847-1_5
2019
Batur, F.: How Does an Educational IDE Influence Students’ Conceptions of Object-Oriented Programming? – Design of a Ph.D. Research Project to Explore Secondary School Students’ Conceptions of OOP. In: Acm (Hrsg.): 14th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE’19), October 23–25, 2019, Glasgow, Scotland Uk. ACM Press, New York, NY, USA 2019. doi:10.1145/3361721.3362107
Batur, F.; Strobl, J.: Discipline-Specific Language Learning in a Mainstream Computer Science Classroom: Using a Genre-Based Approach. In: Acm (Hrsg.): 14th Workshop in Primary and Secondary Computing Education (WiPSCE’19), October 23–25, 2019, Glasgow, Scotland Uk. ACM Press, New York, NY, USA 2019. doi:10.1145/3361721.3362115
2012
Batur, F.; Bergner, N.: Grundschulkinder begeistern mit der Zauberschule Informatik. In: Thomas, M.; Weigend, M. (Hrsg.): Ideen und Modelle – 5. Münsteraner Workshop zur Schulinformatik. BoD, Münster 2012, S. 87-94.
2010
Thomas, M.; Batur, F.: Ist Informatik doch männlich?. In: Thomas, M.; Weigend, M. (Hrsg.): Informatik und Kultur – 4. Münsteraner Workshop zur Schulinformatik. ZfL-Verlag, Münster 2010, S. 111-114.